0

Listonosze Poczty Polskiej wyposażeni w tablety. Idzie nowe?

Mobilny Listonosz
Dzisiaj jak znalazłem informacje, że Poczta Polska zakupiła kilka tysięcy sztuk tabletów i dała je listonoszom, to myślałem, że jeszcze śpię. Ale to prawda – Poczta Polska przechodzi na nowy, wyższy poziom obsługi Klienta. Wyposażenie listonoszy i kurierów w ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów, a także 1500 padów do potwierdzania odbioru przesyłki w placówkach pocztowych, to nowe możliwości na zdalne świadczenie usług pocztowych, ubezpieczeniowych lub finansowych.

W listopadzie ruszył w Poczcie Polskiej projekt „Mobilny Listonosz” w ramach, którego kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta. Ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów umożliwi w przyszłości błyskawiczne nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. To już według mnie powinno być dawno – wtedy i kolejki na poczcie by się zmniejszyły. Bo ile razy musiałem iść z jednym listem i czekać po 30 minut… Może to się w końcu skończy…

Tablety umożliwią także przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe: dla sklepów internetowych, nadających paczki pobraniowe, nowa funkcjonalność zwiększa szybkość, z jaką pieniądze za tzw. „pobraniówki” trafią na konto e-sklepu.

Poczta Polska przygotowała także w ramach nowego systemu rozwiązanie dla przesyłek poleconych zgodne z wymaganiami odnośnie doręczania pism sądowych, dotyczącymi Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Jest to system oparty na przeszło 3700 tabletach dla listonoszy i 1500 padach w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie).

Z roku na rok nadawanych jest coraz mniej listów, w 2014 r. ich liczba spadła o kilkanaście procent. Rewolucji w komunikacji nie da się zatrzymać, dlatego obecna strategia Poczty Polskiej opiera się w dużej mierze na rozwoju usług cyfrowych. Wykorzystując rozwiązania mobilne poprawiamy efektywność i dochodowość procesów, zadowolenie klientów i komfort pracy doręczycieli. Nowoczesne rozwiązania technologiczne są także atutem, który pomoże nam znajdować nowych partnerów biznesowych.


powiedział Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Zobacz także: Goclever Quantum 960 Mobile. Recenzja budżetowego tabletu z 3G

Wprowadzenie tabletów i padów do obsługi Klientów, to dopiero początek zmian w systemie informatycznym Poczty Polskiej. Nasz narodowy „listonosz” chce rozwijać m. in obsługę usług finansowych, w tym płatności za rachunki, wpłaty na rachunek bankowy, doładowania telefonów komórkowych, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych, ekspresów pieniężnych oraz innych usług pieniężno-bankowych.

Moim zdaniem to powinno już być dawno, ale lepiej późno niż wcale… Ciekawy jestem tylko na jakiego producenta się zdecydowali. Jak przyjdzie do mnie mój listonosz to sprawdzę, czy ma taki tablet… Choć wątpie, aby od razu wszyscy listonosze to dostali. Pewnie na razie skupiono się na dużych miastach…

źródło: Poczta Polska

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Michał Rogowicz