0

Czy najnowszy iPad obudzi rynek tabletów?

iPad MiniApple ma poważny problem. Sprzedaż drugiego, po iPhone’ie, najbardziej dochodowego produktu giganta spada od dwóch kwartałów. W ciągu pierwszych III kwartałów 2014 roku firma znalazła nabywców na 13,3 miliona sztuk iPadów (spadek o 9.2% r/r) co było gorszym wynikiem od prognoz analityków (14,4 milionów).

W tym samym okresie sprzedaż iPhone’ów oraz komputerów Mac wzrosła odpowiednio o 12,8% i 15,8%. Rynek tabletów to trudny rynek. Nie dość, że ulega nasyceniu to użytkownicy zastępują starsze modele rzadziej niż wskazywały na to prognozy analityków. Problemem firmy z kalifornijskiego Cupertino jest fakt, że klienci zamiast iPadów częściej wybierają smartfony o większej przekątnej matrycy, produkowane choćby przez Samsunga czy LG. Aby zahamować spadek popularność tych urządzeń Apple obok 7,9 oraz 9,7 calowych iPadów wprowadzi do oferty nowy, większy tablet.

Według nieoficjalnych informacji przekątna nowego iPada mierzyć ma 12,9 cala, a produkcja ma się rozpocząć w I kwartale 2015 roku. Ma on mieć aż 2GB pamięci operacyjnej RAM oraz być zabezpieczonym sensorem linii papilarnych. Co ważniejsze, dzięki nowemu oprogramowaniu, będącego kontynuacją obecnego iOS, urządzenie umożliwi użytkownikowi wielozadaniowość oraz podział ekranu umożliwiający wyświetlenie pracy więcej niż jednej aplikacji na raz. To rozwiązanie ma sprawić, że funkcjonalność nowego tabletu Apple’a będzie bliższa laptopowi i stanie się pewnego rodzaju hybrydą na którą zapotrzebowanie zgłaszają firmy sektora edukacyjnego, rządowego czy medycznego. To wydaje się świetnym katalizatorem do przyszłych wzrostów rynku tabletów.

Autor: Adrian Apanel z MM Prime TFI S.A.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Michał Rogowicz